GÖRÜNÜRLÜK: NEREDE, NASIL, KİMLERLE?
MELİS BEKTAŞ
ESRA OSKAY
25 KASIM CUMARTESİ
17:00 - 19:00
Eylem / Deneyim / Temas teklik yerine çokluğu, ifade özgürlüğünü ve kültürel diyalogları arttırmayı hedefleyen bir projedir. Sanatsal üretimde bulunmanın ve paylaşmanın nasıl mümkün olabileceği, üretim süreçleri esnasında bireylerin fiziksel olarak malzemeye, alana veya düşünsel olarak fikir ortaklıklarına erişiminin sosyal problemlerine odaklanır.
⌓
‘’Görünürlük’’ hem bir ekonomi olarak hem de üretim yöntemlerini çevreleyen bir etkiyle sanat aktörlerine nasıl tesir eder ve alternatif görünürlük biçimleri nasıl işler?
Deneyimler üzerinden görünürlük kavramı etrafında şekillenecek konuşmada, sanat yöneticisi - küratör Melis Bektaş ve sanatçı - akademisyen Esra Oskay ile görünmez emek, eşitsizlik, güvencesizlik, sürekli hale gelen performans kaygısı, bağımsızlık, piyasa sansürü ve oto-sansür gibi konuları tartışmaya açıyoruz.
Sergi yapmayı, bağımsız olmayı, temsiliyeti, mekanı/mekansızlaşmayı görünürlük kavramına temas ettikleri noktalardan yorumlayacağımız konuşmada sizleri sesli düşünmeye davet ediyoruz!
〉Melis Bektaş
Sanat yöneticisi ve küratör olarak bağımsız mekanlarda, şehirde gizli kalmış alanları dönüştürme ve keşfetme pratiğiyle, mekana ve sergiye özel üretimleri önceliklendiren sergiler yapmaktadır. Sergi metinleri, katalog metinleri ve sergi incelemeleri yazmaktadır. Karşı Sanat Çalışmaları’nda galeri direktörlüğünün ardından 212 Photography İstanbul’un koordinatörü, Taner Ceylan Studio projesi Olimpos Sergileri'nin proje yöneticisi, Omuz Dayanışma ve Paylaşım Ağı'nın gönüllü kolaylaştırıcısı olarak çalışmalarına devam etmektedir.
〉Esra Oskay
Sanatçı ve akademisyen Esra Oskay, iktidarın materyal dünyası,kültür sanat alanında oto sansür ve görünürlük sistemleri üzerine çalışıyor. 2023 BAK-Situated Fellowship, 2020 İksv Çalışma ve Araştırma Programlarında yer alan Oskay 2022'den bu yana Çapak Yazı-Çizi dergisinin eş editörlüğünü yapıyor.
⎖
Eylem / Deneyim / Temas bir Avrupa Birliği projesi olan CultureCIVIC: Kültür Sanat Destek Programı tarafından finanse edilmektedir.
•Görsel: Hito Steyerl, How Not to Be Seen: A Fucking Didactic Educational .MOV File, 2013